המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2008

ארכיון כתבות 2008

תאריך: 17/04/2008

דרישה לפעולה דחופה מטעם המועצה לצרכנות בקרב לקוחות סלקום ואורנג' בעניין מוצר פגום


שימוש בסוללות פגומות כאמור חושף את ציבור הצרכנים לסכנה ממשית של פגיעה גופנית או ברכוש.
בעקבות תלונה חמורה שהתקבלה במועצה הישראלית לצרכנות, בדבר סוללה במכשיר טלפון סלולרי  מתוצרת נוקיה שהתלקחה בזמן הטענתה, וגרמה נזק לרהיטים בבית, פנתה המועצה למנכ"לי חברות הסלולר- סלקום ואורנג', בבקשה לפנות בדחיפות לכלל ציבור לקוחותיהן המחזיקים במכשירי טלפון מסוג נוקיה העלולים  להכיל סוללות פגומות, ( על פי הודעת נוקיה), לידע אותם לגבי הסכנה, ולהזמינם להתייצב בהקדם במרכזי השרות, לצורך בדיקה והחלפת הסוללות במידת הצורך.

אי הגינות בפרסום: נציגי שירות אינם מיידעים לקוחותיהם אודות מוצר פגום אשר ברשותם


בדיקת המועצה העלתה כי, כבר באוגוסט 2007 פורסמה בתקשורת הודעה של חברת נוקיה העולמית, בה הכרזה כי סוללות שיוצרו עבורה ע"י חברת מצושיטה בין  החודשים דצמבר 2005 לנובמבר 2006 ( דגם BL 5C ), נמצאו כעלולות להתחמם חימום יתר  בעת טעינתן.
נוקיה העולמית המליצה לצרכנים אשר ברשותם סוללות מהדגם הנ"ל (מכשירים מדגמים 2610,6085 ,6680 ,9230, 6230i) להביא אליה את המכשירים, לצורך בדיקת הסוללות  לצורך החלפתן  בחדשות במידת הצורך.
מברור אותו ערכה המועצה מול צרכנים ונציגי שירות בחברות הסלולר עלה, כי נציגי השירות אינם  מיידעים את הצרכנים בעניין, וכי ציבור הצרכנים אינו מודע לקיום פגם בייצור, ולא קיבל כל  הודעה בעקבות הודעה  של נוקיה העולמית  על הסוללות הפגומות .
מנכ"ל המועצה לצרכנות , עו"ד אהוד פלג מסר כי לא יעלה על הדעת כי כאשר היצרן מפיץ אזהרה לציבור ומודיע על  בעיה אפשרית בסוללות לכל המשווקים בעולם, לא תגיע הודעה זו לצרכן הישראלי באופן מיידי ע"י המשווקים , למניעת פגיעה  בהם.
שימוש בסוללות פגומות כאמור, מוסיף מנכ"ל המועצה, עלול לחשוף את ציבור הצרכנים לסכנה ממשית של פגיעה גופנית או ברכוש. על החברות לוודא כי כל מי שמחזיק מכשיר שלגביו יש חשש לסכנה שכזו, יאותר ויוזהר על מנת שיוכל להחליף את הסוללה במידת הצורך.